reklama

Plastový svet - Úvod

Už z názvu „Plastový svet“ je jasné, čoho sa budú týkať články z tohto súboru. Svoj blog som založil hlavne preto, aby som sa verejne mohol venovať tejto problematike. Odkedy si pamätám mi záleží na ochrane životného prostredia. Je to priorita môjho života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: www.google.sk)

Inšpiráciu k vytvoreniu tohto súboru článkov mi dodalo zhliadnutie dokumentárneho filmu s názvom Oceán plastov – alarmujúci francúzsky dokument. Pri jeho sledovaní mnou vírili všakovaké pocity. Obdiv a veľká podpora Anny, Marcusa a všetkých ľudí, ktorí sa venujú tejto téme. Nevraživosť k miliónom a miliónom ľudí, ktorých absolútne nezaujíma, čo spôsobujú svojimi činmi. A samozrejme ľútosť spôsobenú viacerými faktormi. Ľútosť k našej planéte, k nevinným trpiacim zvieratám a ľútosť kvôli tomu, že sám nič nezmením.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plasty boli objavené v 19. storočí. Využívala ich hlavne armáda. Prešli procesom zdokonaľovania, avšak v priebehu celého storočia sa nedostavil očakávaný zámer. Pôvodné výrobky boli krehké a ľahko sa rozbili. Až v priebehu prvej polovice 20. storočia sa výrobný postup zdokonalil pridaním penového polystyrénu. 7 - 9 percent celosvetového odpadu zaberajú plasty. Avšak, čo sa týka objemu je percento ešte vyššie. Trvá stovky rokov, kým sa začnú biologicky rozkladať. Pri spaľovaní unikajú do ovzdušia škodlivé látky. Mnoho škodlivých látok. (Zdroj)

Ja a ochrana životného prostredia. Spätý vzťah trvajúci už 16 rokov. Odhodiť na zem odpadky? Nerecyklovať? Pre niekoho bežná vec, pre mňa nočná mora. Radšej by som si odťal ruku ako odhodiť na zem čo i len paličku od lízanky. Triedenie papiera, plastov a skla je pre mňa samozrejmé tak ako to, že dýcham.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam, že tieto články si nájdu svojich čitateľov a takisto verím, že sa nájde niekto, kto s nimi bude súhlasiť.

Marián Kerek

Marián Kerek

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Turistika, príroda, cestovanie, životné prostredie. Zoznam autorových rubrík:  Ochrana životného prostrediaPrírodaTúry a výletyHistóriaCestovaniePríhodyĽudiaMédiá

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu