reklama

Večerné myšlienky

Ležím v posteli. Zaspávam. Myšlienky mi cválajú hlavou ako divé kone po zelenej pláni. Oči sa zatvárajú, no za privretými viečkami sa premieta film. A v tom to príde. Ako blesk z jasného neba, mozog spraví „blik“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tú perfektnú myšlienku si nechám unášať hlavou tak ako vietor na jeseň unáša padnutý list. Zdokonaľujem ju, formujem. Premýšľam, čo s ňou ďalej.

Obávam sa, že do rána sa myšlienka vytratí. Že vyletí z okna a už sa nevráti. Moje telo sa rozplýva na matraci ako v bavlnke. Vstať v tejto chvíli je utrpením. No iná možnosť nie je. Myšlienka nadnáša moju duševnú stránku a núti ju ísť spraviť to, čo je potrebné. No jej sila nepôsobí na stránku fyzickú. Tá zo všetkých síl protestuje.

Nakoniec sa mi ju podarí premôcť. Zapínam nočnú lampu, odhŕňam paplón mäkký ako páperie a tempom slimáka sa ženiem k písaciemu stolu. Tie dva metre cez izbu sú ako dva, ale kilometre. Po nekonečnej chvíľke beriem pero, papier a myšlienka sa ako kúzlom zhmotňuje. Pero sa stáva čarovným. Premieňa bielu hmlu na zreteľné modré línie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odtackám sa naspäť do svojho hniezda. Zhasnem. Muchy, vyobrazené na lampe, akoby stíchli. Stratili sa v tme.

Opäť začínam cestovať do inej dimenzie. Predošlá myšlienka spokojne oddychuje na papieri a čaká na najbližší deň. Vystriedajú ju myšlienky nové.

Predbiehajú sa. Bojujú jedna s druhou. Cieľ majú rovnaký. Dostať sa na vrchol mojej mysle. Sú ako hladné levy, ktorých korisťou je moja pozornosť.

A prichádza víťaz. Najsilnejšia myšlienka sa stupňuje a zväčšuje ako snehová guľa, ktorá sa kotúľa dolu kopcom. A v tom narazí do stromu. „Bum“, a je preč. Rozpolí sa na stovky kusov. Rýchlo za ňou utekám. Snažím sa ju sformovať naspäť. Hromadím útržky z nej do jedného celku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podarilo sa. Je tu znova. Nastáva pohoda. Opäť plachtí ako loď po šírom oceáne. Prenáša ma k zmyslom. Preberiem sa z miernych driemot. Aj táto silná myšlienka sa chce dostať na papier. A tak musia mušky znova zasvietiť.

A takto je to stále. Každý jeden večer. Moje myšlienky bojujú navzájom a ja bojujem s nimi.

Marián Kerek

Marián Kerek

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Turistika, príroda, cestovanie, životné prostredie. Zoznam autorových rubrík:  Ochrana životného prostrediaPrírodaTúry a výletyHistóriaCestovaniePríhodyĽudiaMédiá

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu